Home » De la cititori, Diverse, Povesti cu pesti

O noua captura de exceptie pe Mures

27 septembrie 2012 12 Comentarii Scris de alin-draganescu

Fiecare din noi viseaza sa prinda intr-o buna zi Monstrul… Din cand in cand aflam ca cineva, undeva a facut-o. De data aceasta a fost Alin Draganescu, pe Muresul nostru drag. Sa ascultam povestea lui !

P e la jumatatea lunii iulie, mi-am luat concediu pentru a ma relaxa putin si aici ma refer relaxare prin iesiri la pescuit. Mi-as fi dorit acest concediu cam pe la jumatatea lunii septembrie, dar nu s-a putut. Era o luna foarte calduroasa de vara, iar Muresul avea o cota foarte scazuta. Cel putin eu nu-l mai vazusem asa de scazut…. Nu era un moment prea bun pentru a avea rezultate prea grozave pe apa, dar eu am sperat ca voi avea totusi niste partide de pescuit reusite…

Prima iesire pe apa a avut loc intr-o duminica, intr-o zona unde stiam ca sunt ape mari in ciuda faptului ca muresul era foarte scazut. Acea zona o cunosc foarte bine deorece acolo am copilarit si pot spune ca majoritatea partidelor de pescuit le desfasor acolo. Locul in care am descis sa pescuiesc in acea duminica calduroasa de iulie, era un loc care detinea foarte mult salau. Avea acolo tot ce-i trebuia acestui impunator pradator….apa adanca, mal de piatra si foarte multe structuri… Dupa 2 ore de pescuit intens a venit si primul rezultat, un salau frumos care pus gura pe un vobler home made de 7 cm.

Inspre seara am trecut la naluci mai mari in speranta ca voi reusi sa prind si un mustacios, deoarece am vazut niste rapeli mari. Inainte de plecare am un atac scurt si-l ratez….pfoaiii, zic in gandul meu… a fost somn si s-a dus…. Decid sa mai incerc cateva lansari si la a treia lansare ceva imi stopeaza naluca, intep si simt ca e acolo. Dupa un dril de aproximativ 5 minute scot pe mal un somn frumos de 10 kg. Bucuria a fost mare deoarece nu-mi facusem prea mari sperante la inceputul acelei partide.

Dar acesta a fost doar inceputul. In 2 saptamani de concediu an prins circa 16 somnii, toti peste 8 kg. Eram foarte bucuros de rezultatele pe care le-am avut si ma simteam foarte implinit. Insa ziua cea mare avea sa fie la 2 saptamani distanta, in ultima mea zi libera…

Era luni, 30 iulie. Alaturi de cei 2 prieteni buni ai mei, Flavius si Dalinutz, decidem sa facem o noua iesire in zona. Odata ajunsi acolo incepem pescuitul intens dar fara nici un rezultat….nici prin cap nu mi-a trecut ca acea zi va fi ce-a mai mare zi din viata mea de pescar…( my personal best)…

Dupa circa 2 ore de pescuit apare in zona pe acel loc si Iancsi, un mare pescar aradean zis si Profesorul, insotit de un prieten de-al lui pe nume Cosmin. Ma opresc din a mai cauta pestii si incepem toti 5 sa discutam  despre loc, cota muresului si cum a fost anul acesta cu pescuitul.

Inainte sa se intunece, decid sa ma deplasez la aproximativ 40 m de ei, unde stiam ca este un prag foarte bun, in speranta ca voi puncta si in seara asta. Dalin si Flavius isi strangeau sculele, considerand ca partida s-a incheiat. In fata mea la aproximativ 10m deasupra pragului am vazut foarte mare activitate de albitura in pelicula si parca simteam ca ceva mare va veni acolo. Incep lansand in fatza pragului, in diagonala si recuperez incet cu sentimentul ca din clipa in clipa voi avea un atac. Dalin se apropie de mine si incepe sa faca misto, intrebandu-ma daca pescuiesc la lipusi si tot ma batea la cap sa plecam.

Mai lansez o data inaintea pragului si incep sa recuperez. La aproximativ 5-7 m de mal, simt o lovitura puternica de parca mi-a fulgerat bratul… Dalin se uita speriat la mine si ii zic  IL AM !!!

IL AM !!!

Atunci a inceput distractia… sau chinul. Dalin zice de acolo IL ARE, E IMENS !!! si somnul pleaca nestingherit spre mijlocul Muresului, unde era apa cea mai mare si parca nimic nu-l oprea….

M-am deplasat pe pe mal in jos sa ma pozitionez cat mai bine deoarece stiam ca voi avea nevoie de spatiu si sansa pentru a putea scoate pe mal namila…..Dalin zicea ii imens peste 50. Iancsi de acolo….da,.ii mare dar nu asa….dar eu stiam ca am in bat un somn de peste 2 m. Va spun sincer ca nu-mi gasesc cuvintele sa va descriu cu exactitate ce sentimente ma incercau si ce simteam in acele momente.

Dincolo de mijlocul Muresului, pe partea cealalta sunt niste pomi scufundati, cu tot felul agataturi iar somnul tot in acea zona vroia sa mearga. Stiam ca daca il scap acolo pot  sa-l uit. Intotdeauna cand pleca, il opream la limita si stiam ca o data cu trecerea timpului se va obosi si nu va mai avea forta necesara. Dupa 40 de minute de drill, il aud ca prin ceatza pe Iancsi zicand: ASTA-I CHIAR MARE !

Pe masura ce somnul isi pierdea din putere, simteam ca si bratul meu cedeaza si am decis sa incep sa fortez. Am reusit sa-l duc usor, usor inspre mal. Batul era indoit la propiu pana in cotor, desi e un bat heavy.

Cum eram pe mal la 1 m si jumatate deasupra nivelului apei, ii zic la Dalin sa coboare langa apa, deoarece simteam ca se apropie momentul final al drilului. Odata ajuns aproape de mal, reusesc sa ridic namila la suprafata apei, Dalin cand il vede cat ii de mare aluneca si cade in apa langa somn…

Ii zic lui Iancsi sa coboare si sa-l apuce de falca, iar acesta fara nici o ezitare il apuca fara a-i da nici o sansa magnificului exemplar. Apuc si eu, iar impreuna cu Iancsi tragem somnul pe mal.

Flavius avea o ruleta la el si masuram captura, gradatia ruletei era pana la 2 m si vedem cu totii ca o portiune din somn ramasese nemasurata. Rezultat final 215 cm !!! Vreau sa va spun ca acele clipe nu le voi uita niciodata.

215 cm - personal best !!!

Echipamentul cu care am reusit sa scot mustaciosul este alcatuit din o lanseta de baitcasting, construita de Andrei Sava pe un  blank St. Croix SCIV, magnum cranker, de 7’ 10” , mulineta o Daiwa Tierra 153h de baitcasting, pe care aveam fir textil Sufix Performance Braid de 30 lbs si leader de 0,70 mm, no name dar foarte tare (sincer nu cred ca are asa diametru mare, pare mai subtire). Iar naluca folosita, un vobler deep diver de la Strike Pro, pe nume Supersonic. Tin sa precizez ca pescuiesc si cu naluci facute de mine si in special cu jointed-uri de 13, 15 si 18 cm handmade.

Hand made by Alin Draganescu

12 Comentarii »

• Sergiu a scris:

Felicitari Alin si la mai mare.

• Cociuba.Dalin a scris:

Mah, Mah ii fain daa auzzi ala de duminca va aparea si ala sau il tii sekeret! Si auzi in poza asta cu somnuu pari mai uscat, tras la fatza, asa ca mine sti tu, te-a lucrat nu gluma :))
    Felicitari!

• alinutz87 a scris:

ms….ms…:) sper ca voi reusi sa scriu un articol cu cel mai adevarat drill pe care l-am avut…drilul cu mustaciosul de duminica.:) unde am si o filmare superba, datorita tie domnule Dalin!!!:)

• Vali a scris:

Bravo Alinutz 🙂

• ioancsi a scris:

putine comentari ai dusmani sau invidia

• Razvan a scris:

La asa peste ce sa mai comentezi ? 😛

• Zoran a scris:

Felicitari Alin si RESPECT pentru norocul in drill-ul de pe Mures!

Comentariu: drill extrem de lung… daca drill-ul dureazza max. 15 min, poate mai iesea unul in celelalte 25 de minute de drill, poate chiar mai mare! 😉

• anem a scris:

frumos peste, felicitari pentru captura … dar pacat ca nu mai inaota in continuare acolo unde ii este locul 🙁

• alinutz87 a scris:

Sincer ….stau si ma gandesc …intr-un fel imi pare rau ca nu inoata si acuma…

• Razvan a scris:

Tentatia de a retine o captura de dimensiuni impresionante, indiferent de ce specie e vorba, este mare si putini sunt cei care ii rezista. Motivele sunt multiple si n-are sens sa le dezbatem acum aici.
    Important e ca urmatorul se va intoarce unde ii e locul, asa cum au facut-o multi altii inaintea lui.

• florin a scris:

fain vere aline tineo tot asa

• Nelu, Canada a scris:

Un articol trist. Practic este un articol despre distrugerea a 16 somni de peste 8 kg si a unuia de 215 cm. Chiar daca e cu undita, chiar daca e legal tot distrugere se cheama. Daca iti poti permite sa ai undite custom, inseamna ca ai un venit bunisor. Simplu nu aveai nevoie sa omori atitia pesti. Si nu cred ca i-ai consumat tu pe toti sint convins ca i-ai dat aiurea pe la prieteni, rude, sa scapi de el…. Si sa le arati ce pescar tare esti! Somnul cel mare avea poate 60 de ani. Cu toata presiunea care este pe apele din Romania, braconierii de care se pling toti pescarii, incalzire globala etc nu cred ca in urmatorii 60 de ani vor mai fi conditii pentru un asemenea exemplar. Asa ca in 30 de ani de acum incolo cind tu te vei pensiona sa nu te plingi daca vei sta degeaba pe malul Muresului si nu vei prinde nimic… Si nici nu da vina pe braconieri si poluare… Traiesc in Alberta, Canada, care e de 40 de ori mai mare ca Romania si are de 100 de ori mai mult peste. Si cu toate asta f rar cineva mai omoara un peste aici, majoritate asiatici…simplu spus pescarii au inteles ca daca tot iei nu mai ramine nimic… Ce e asa de greu de priceput in Romania.??? Oricum am vazut un video cu Razvan care a eliberat o mreana de 5 kg, i-am aratat si sotiei care s-a bucurat si ea… dupa care am citit doua articole cu somni de peste 2 metri omoriti… Trist, f trist, dar macar bine ca eu sint aici si tu acolo, si ne desparte un ocean, si ca nu sint asa “pescari” pe apele pe care pescuiesc. Nelu, Calgary, Alberta, feb. 2016.

Lasati un comentariu

Adaugati comentariul mai jos, sau trackback de pe site-ul tau. Te poti abona la comentarii via RSS.