Dupa o scurta scanare a forumurilor de pescuit vad ca 80% din intrebari sunt adresate de incepatori, cum este si normal, dar nimeni nu se mai oboseste sa le raspunda. Avand in vedere ca nu prea am scris pe forumuri, am hotarat sa imi fac datoria civica si sa raspund (incerc zilnic) oricaror intrebari adresate mie sau WSB-ului aici pe forum.
Asa ca, indiferent ce vrei sa afli despre pescuit, te astept sa initiezi un topic cu intrebarea ta si ma voi stradui sa-ti raspund!
Sfaturi incepatori
(62 mesaje) (12 voices)-
Publicat acum 1 an #
-
Sunt icepator si as vrea sa stiu daca pt incepatori ar putea exista un compromis lanseta mulineta pt biban stiuca salau -de ex:garbolino 15-30 CU SHIMANO catana 2000-2500.MULTUMESC!
Publicat acum 1 an # -
Ar putea o singura lanseta sa fie folosita la salau, stiuca si biban, cu mici conditii, dar nu garbolino 10-30.
In principiu, mulineta de 2000-2500 este o marime buna, ai nevoie de cel putin doi tamburi pe care sa pui un fir mai puternic, pt stiuca si un film subtire pt biban. (pt salau, in functie de conditii, vei folosi ori firul subtire, ori pe cel puternic). Nu am folosit Shimano Catana, dar prefer oricand o mulineta Ryobi Ecusima in fata seriilor ieftine de la producatorii mari (Daiwa/ Shimano) care are si trei tamburi.
Pt lanseta, ai nevoie de una care sa arunce greutati mici si medii pt salau si biban si sa fie puternica pe talon ca sa se poata descurca cu un peste mai mare(salau sau stiuca), totodata ar trebui sa fie sensibila.
Cred ca cel mai bine s-ar potrivi o lanseta medium-light care arunca greutati intre 1-2gr si 10-12gr, cu conditia (compromisul de care spuneam) sa nu dai la stiuca cu naluci mari, ci doar cu linguri-voblere-gume de max 14 grame. Nu iti recomand sa folosesti naluci care depasesc plaja de valori a lansetei, dar nu vei avea incotro si daca lanseta este de calitate nu va fi o problema sa lansezi 15 grame cu un ML.