Home » Povesti cu pesti

La Big Pike Vladimirescu mananca alea mari !

6 septembrie 2014 Un comentariu Scris de razvan

Zilele trecute, un baiat din comunitatea de pescari de pe Facebook, Zsolti m-a rugat sa ii dau cateva repere despre balta din Vladimirescu, cum si cu ce ar trebui sa pescuiasca pentru a prinde o stiuca mare. El fiind mai mult pescar de crap si neavand prea multa stiuca prin zona sa, cu exceptia catorva ape cu marlite, experienta sa in privinta stiucii era destul de limitata.
I-am recomandat sa incerce cu voblere de tip crank, care sa evolueze la o adancime de 1,2-1,5 m, gume de 10-15 cm pe jiguri de 7-10 gr. sau spinnerbait recuperat deasupra fundului apei. Omul s-a dotat cu cate ceva din fiecare si, avand treburi de rezolvat prin Arad, s-a programat pentru o partida de o zi.
Din vorba in vorba, mi-a spuns ca va merge singur la Vladi si m-a invitat sa il insotesc. Dar programarea sa fiind pentru o zi lucratoare, n-am fost sigur ca voi putea merge. Totusi, fiind intr-o zi de vineri, deci zi scurta, a ramas ca voi incerca sa ajung pe la ora 14. Prognoza meteo anunta cer acoperit, averse usoare si o temperatura maxima de 22 C, fapt care m-a convins ca trebuie sa fac orice pentru a ajunge acolo. Pe o asemenea vreme de stiuca, la inceput de toamna, nu puteam rata o stiucareala, mai ales pe o balta unde se ascund dihanii…
Pana sa ajung si eu la balta, Zsolti, care a intrat pe apa la prima ora, avea deja prinse 5 stiuci. Cea mai mare dintre ele era trecuta de 4 kilograme, dupa estimarea sa si a paznicului, depasind recordul sau personal de pana acum.

Venind cu barca spre ponton, mi-a spus ca a scapat alte doua stiuci mari, care s-au dezgatat si ca a avut mai multe atacuri. Intr-adevar, pescuise cu frana mulinetei destul de destransa si, probabil, de aceea nu a reusit sa le intape. Concluzia sa a fost ca stiucile raspund cel mai bine la gume.
Apa s-a mai racorit, se simte la mana. De asemenea, s-a mai limpezit fata de cum era ultima oara cand am trecut pe la balta. Se vede acum cam 70-80 cm in apa. Deci stiuca poate repera vizual naluca de la o distanta mai mare, asa ca sansele de a o convinge sa atace naluca sunt acum mai mari.
Vremea a fost si ea cum e mai buna, confirmand prognoza meteo. Cer acoperit si ploaie mocaneasca, rara, in reprize.

Am urcat in barca cu Zsolti si am luat-o inspre dreapta, pe apa mai adanca. La primele doua acorari am avut deja doua atacuri langa stuful din mal si cele doua vinovate m-au lasat fara coada shadrilor de 15 cm, pe care le-am bagat de inceput. Pana am schimbat eu guma, Zsolti mi-a suflat-o pe a doua dintre ele cu un Manns de 10 cm.
Vazand ca stiucile dau oarecum nehotarate in shadurile mari, m-am gandit sa incerc cu o guma pe care sa o inhaleze mai usor. Bineinteles, nu una mica, asa ca am pus un grub Relax Twister de 5 inch, adica 12, 5 cm, pe jig de 10 gr. Alegerea s-a dovedit a fi una inspirata si nu dupa multa vreme s-a aratat si prima dihanie a zilei.

Prima dihanie a zilei, 102 cm

Stiuca a atacat tot in mal, la buza stufului.
Ca o paranteza, trebuie spus ca acum, la intrarea pe apa, pescarul primeste din partea casei si un minciog cu plasa din material cauciucat, in care carligele nu se infig si se incurca mult mai greu decat intr-o plasa obisnuita, din material textil. Masura este una foarte buna pentru protejarea stiucilor, iar de grip nu am mai avut nevoie decat la poze.
Dupa alte cateva atacuri ratate, i-am dat si lui Zsolti un grub Relax, tot pe jig de 10 gr. In scurt timp a luat si el o inca stiuca, semn ca reteta e pe gustul lor.

Dupa-amiaza a continuat cu o perioada in care eu am trecut printr-o gama destul de larga de naluci, fara prea mult succes, cu exceptia catorva atacuri ratate. Am incercat voblere jointed mari, spinnerbaituri, rotativa cu bucktail, precum si alte gume. Am reusit sa prind o singura marlita pe un Relax Kopyto de 10 cm, pe jig de 7 gr.
In timp ce eu faceam experimente sa vad la ce mai mananca, Zsolti a insistat pe Relax Twister, cu care a convins inca una frumusica.

Incepea sa se insereze si eu nu prinsesem mare lucru in afara de prima stiuca. Reusisem sa mai conving o marlita la un spinnerbait cu palete willow si sa starnesc cateva atacuri, dar nimic notabil. Vazand ca gluma incepe sa se ingroase, am trecut din nou pe Twisterul acela de la Relax, pe care m-a hotarat sa nu il mai schimb.

Relax Twister, 12,5 cm

N-a trecut mult timp si am lovit inca una mare, tot in apropierea malului. Am prins-o in apropierea unui copac prabusit in apa, intre crengile caruia o stiuca a rapit toata ziua spre exsperarea noastra. Nu a fost cea dintre crengi, fiindca la scurt timp a rapit din nou. De data aceasta metrul de croitorie ne-a indicat 98 cm.

A doua stiuca respectabila, 98 cm

Ma gandeam sa scot ancora deoarece se stie ca stiucile mari nu stau grupate. Marlite mai gasesti adunate la un loc, insa mari… Cum am prins una mare aici, iar pentru cea din crengi n-am reusit sa gasim solutie, nu mai aveam pentru ce sa insistam.
Dar am mai lansat inca o data si… bang, iarasi un atac hotarat. A dat in acelasi loc dar pe apa adanca, tot la Relax Twister pe care mi l-a facut ferfenita.

Cea ma mare stiuca a zilei, de 105 cm

Cea ma mare stiuca a zilei, de 105 cm si vreo 7 kilograme a esuat in minciog dupa un dril scurt…
Zsolti nu inceta sa se mire de marimea nalucilor cu care pescuiesc si de faptul ca ele dau rezultate, spunand ca sunt inutilizabile pe alte ape din tara. Dar uitati-va cu ce gura e dotat balaurul de mama natura ! Evident, un asemenea hau nu se deschide pentru aspira alevini…

Hau !

Am incheiat partida la lasarea intunericului, cu 9 stiuci in dreptul lui Zsolti si 6 in al meu, din care 3 la metru. La iesire de pe apa Zsolti s-a aratat incantat de balta si rezultat, marturisindu-mi ca isi doreste sa se intorca cat mai curand. N-am putut decat sa ii dau dreptate…

Un Comentariu »

• Claudiu a scris:

Aici le stie Gigi mendrele… nu cred ca a scapat vreuna neprinsa de el

Lasati un comentariu

Adaugati comentariul mai jos, sau trackback de pe site-ul tau. Te poti abona la comentarii via RSS.